klik plzzz

20 Mac 2013

MY BFF SAYA DAH NK KHAWIN

tajuk dah menerangkan segala galanya...hihihihi....sabtu nie 24/3/2013 tarikh mai bff sy dah nk khawin...hhiihhihi dia nie,,,tp sedih x dapt balik...sbb x bole nk ambik cooti lgi sekarang...dengan keja banyak..lab bertindan adoiii sapa la nk bt semua tue kalu aku coti...huuhhu...minggu lpas dia coll aku minta aku balik jadi pengapit dia...huuhuhu mmg la memula puas aku memikir mcm mana la kan...aku niat mmg nk balik sbb dah janji dari dulu2 lagi kalo dia khawin aku balik...tp bila dah tahu tarikh masa tue mmg aku sangt sibuk...huhuhuh...sedih jg tp nk buat mcm mana aku pown poning....banyak la knangan manis zaman remaja aku ngn dia nie dlm kelas dok sebelah2....pas tue hari2 deret gosib....heeeeeeeee mmg x dapat lupa yang penting aku x pnah begaduh ngn dia....lpas balik sekolah mesti ada ja plan....hahahahah itu semua knangan..ehhh dok citer ni x bg tau pown sapa kawan aku eee nama dia norlida...aku pangil noly jer konon 2 nama glamor la tue hahahah....
nie la bff aku hihihi yang baju biru tau...yang baju pink tue aku la hahaha
okey dah bt entri nie aku nk wish selamat pengantin baru...semoga berbahgia sampai anak cucu...nanti aku balik kg kita jumpa na...tp masa tue ang dah jadi bini orng dah kan... :(


Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

18 Mac 2013

ISNIN

Aduhai isnin.... :(
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

16 Mac 2013

keropok durian

korang pnah makan x kopok nie...td g giant konon nak cari benda makan kikiki lalu bahagian jajan nampak kopok nie...terus teringat nostalgia lama kikiki....dulu aku kecik2 petang2 mak bg 20 sen...atau aku pangil 2 kupang...laju2 aku p kdai bli kopok nie korang nk tau tak napa aku suka kopok nie sbb dia banyam maklum la dulu nak dpt duit pown susah...kan td dah mkn rasa mcm dulu jg tp x da fill la hihihi....




Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

ikan bilis lagi

smlm balik keja aku mmg gila lapo...x nyempat...mula ingt nk g pasar mlm ja tp malas kalo p pown mesti aku x tau nk beli apa...so balik laju2 masak nasi sambal ikan bilis n kopok....mkn sesorng kan cukup la tue



Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

11 Mac 2013

Gaji baru polis, tentera diumum hari ini

untung la pada mereka...gaji naik lagi..mcm2 faedah dapat....aku x bersyukur ka...besyukur tp kalo dapt faedah jg mcm mereka apa salahnya kan...kos sara hidup sekarang amatlah tinggi...kerja dapat gaji hnya untuk cukup2 makan...nk beli benda lain kena fikir 50kali kna kira 50 kali kuikui....kadang2 aku balik kg aku sering terdengar..makcik2 jiran cakap untung la mak bapak aku anak keja kerajaan...mmg la pada dasarnya aku nie insan terpilih...tp gred aku bukan nya tinggi makcik2 gaji aku bukan ribu2 mcm aku cakap kat atas tue la...kadang2 dapat bonus sikit pown satu malaysia orng nk bising...kami dapat sikit ja..lain la kalo kami nie pegawai...kanehhh meluah perasaan lak aku pepagi yang damai nie kan...kikikiki

Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Razak dijangka mengumumkan skim gaji baru dan kenaikan pangkat anggota dan pegawai polis serta tentera, hari ini.

Berita gembira yang dinanti-nantikan pasukan keselamatan negara itu bakal diumumkan pada Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke - 13 (MAPPA XIII) di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.
Selain Perdana Menteri, Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dijadualkan hadir bagi meraikan penjawat awam itu.


Sumber Persatuan Pegawai Kanan Polis memberitahu BH, pengumuman itu sememangnya wajar kerana sudah tiba masanya anggota dan pegawai polis menerima skim gaji dan kenaikan pangkat yang sama seperti jabatan lain.

Harap dapat perhatian

“Selain tangga gaji dan peluang kenaikan pangkat yang setimpal dengan tempoh perkhidmatan, kami berharap elaun sampingan sep erti elaun keraian, kenderaan dan logistik mendapat perhatian kerajaan kerana tugas kami bukan sekadar menyiasat kes, malah pelbagai tugasan yang boleh membahayakan nyawa,” katanya semalam.

Untuk PDRM difahamkan, cadangan tangga gaji bagi Konstabel (N17) ialah RM1,013 hingga maksimum RM2,613.61 bagi P1, manakala P2 (RM1,0851.56 – RM2,681.56), P3 (RM1,151.46 – RM2,751.46) manakala Lans Koperal (N22) antara RM2,164.44 – RM3,321.99 bagi P1 dan P2 (RM2,325.10 - RM3,657.02).
Untuk Koperal (N26) pula antara RM2,482.33 – RM3,496.05 bagi P1 dan P2 (RM2,719.90 – RM3,815.70). Bagi Sarjan N29 (lantikan) ialah antara RM1,710.39 hingga RM4,335.62.

Penyelarasan gaji pegawai kanan PDRM pula dijangka Gred 41 bagi Inspektor, Asisten Superintendan (ASP) 44, Deputi Superintendan (DSP) 46; Superintendan 48 dan Asisten Komisioner (ACP) 52.

Sumber itu berkata, pengiktirafan setimpal dengan tugas dan tanggungjawab pasukan keselamatan tepat pada masanya memandangkan ada agensi dan jabatan lain serta Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) terlebih dulu memperoleh manfaat daripada skim perkhidmatan awam. 
sumber Berita Harian

Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

9 Mac 2013

Nasi ayam

akibat malas terlampau pkuk 5 bru ku keluar mencari makan tue sbb aku nk cucu kereta....to hampa kedai tutup....sbb kcewa terus g beli nakan kuikui...nasj ayam...aku suka makanan kedai nie sbb kdai nie kdai orng kedah tau...smlm dah p mknan bihun sup hari nie p beli nasi ayam lak....kedai dia teletak di taman seroja bandar baru salak tinggi...gigih x aku...p sampai sana hnya nk beli nasi ayam...kod nilai nie pown ada tp makan selalu x habis huhuhu
bihun sup kedah...sedap tp mak aku bt lg sedap kikiki

nasi ayam




Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

8 Mac 2013

PRU 13

BEkobar kobar dah aku nk mengundi maklum la kali pertama kan hihihi....korang dah daftaf...aku harus la dah dari 2011




Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE