klik plzzz

21 Oktober 2014

KISAH KAMI




Assalamualaikum ........... amboi tajuk nk huruf besaq ja..di pagi selasa ni tetiba teringin pula aku nk becerita kat korang tentang kisah pecintaan aku dengan en syafiq.....amboiiii ada orang nk baca ka x nie biar la lantok ja la...sebelum nie mmg aku x pernah cite lagi kat blog ni sbb aku belum khawin haaaaa mcm tue...

kisah dia mcm nie..kami sama2 belajaq di ikm sungai petani...ni cerita 7 tahun lepas satu hari tu hari sabtu x silap aku aku dapat coll no aku x knal aku pown angkat masa tu umo baru 19 tahun...ada seorng lelaki coll cakap salam semua tetiba ckp nak berkenalan...dalam hati aku apa kejadahnie nk kawan2 pulak....pastu terus letak fon...si jejaka tadi msj aku pula..owh masa tu mmg aku tngah nk putus ngn xbf aku sbb dia curang padan muka dia puihhhhh...mood tengah frustkan layankan jer lah...ptng balik ikm esoknya aku tercari2 mana lah mamat yg gila excited nk bekenalan ngn aku ni..sbb dia ckp dia budak ikm jg...terasa diri ini cun pla ramai beno laki nak bekenalan..maklum la kat ikm tu perempuan 100 orng lelaki 900 orng mau x fames perempuan kat situ temsuk aku yg muka kerek lg sombong ni...orng la kata muka aku sombong suka jeling orng choiiii...aku ni baik tau x knal maka x cinta haaaaaa gitu...ahhahaha

okey sambung selepas dpt coll n msj 24 jam dari mamat tu aku layan kan jer maklum la 19 tahun remaja kod tngah mengedik hahahaha...tp aku masih x tau lagi sapa dia..satu hari aku ckp kt dia kalau betul 2 nk aku jom tonjolkan diri...pastu kitaonrg pown atur lah petemuan di koop ikm kod waaaa aku lpa la...huhuhuhu berkawan la kiataorng senyap2 tampa sapa pown kawan2 aku tau sbb msa tu aku ada bf syafiq pown ada gf heeeeee x perlu aku nk jeles sbb aku pown kuat tipu jg dulu mcm dia hakhak gilooooo remaja biasa la kan...entah mcm mana daripada bekawan boleh ke becinta aku pown x ingt tp aku rsa syafiq ni dia suka ambik berat tu aku suka dia kod...aku pown dah putus ngn x bf aku...dia pown sama sbb nak kat aku kehkeh...

oleh sebb syafiq ni senior aku so dia keluaq g praktikal dulu tinggal la aku sesorng kat ikm...tu hukhuk kami tetap loving couple walaupown bejauhan acewah aku x pnah curang dah tiap2 hari sabtu mesti dia hantor aku balik ikm kan aku ckp dia kan suka ambik berat n ada satu perangai dia bt aku selesa ngn dia walaupown banyak lg mamat kat ikm tu dok ngorat aku haaaaaaaaaa perasan lawa la kau kahkah bior la...
bnyak jasa dia kat aku tolong aku mcm2 sampai x tebalas budi ni...tolong beli barang2 aku bt final project bg sokongan moral kikikik... i lap u lah muahhh 1000x kahkah...

dah habis final project aku lak keluar praktikal jng x tau aku praktikal dekat kolej komuniti jerai guar chempedak dekat dengan rmah syafiq kod...ehhh bkan aku gatai tau rmah tok aku dekat situ ja so xda masaalah la aku nk praktikal situ...kehkeh..makin kerap ler chek dpt jmpa bf tersayang kahkah...masa tu syafiq dah koje tp kalau dia cuti rajin la jg p dating tp kna hati2 sbb tmpat keja bapa mertua aku sebelah tu ja takut kntoii hahahaha...lpas habis praktikal rezeki aku di murahkan allah aku dpt keja situ kerani sambilan...huuuuuuh lari bidang x po la rezeki jng di tolak kan...keja la aku kt guar chempedak setahun jg sampai aku apply keja lain ada rezeki dapat keja usim pembantu makmal...aku terima ja walaupown jauh di negeri 9 kod uhuhuhuhk masa tu bebelah bagi jg la nk terima ka x jauh dr mak bapak dari bf tp ingt masa depan aku terima sampai bila nk keja sambilan kannnnnn...

tapi dalam bajauhan tu pantang ada cuti aku akan balik kg hakhak...bf sentiasa menungu ku kahkah...masa bejauhan ni ada la jg pahit getir dia biasa la kan asam garam becinta...jodoh kami kuat kot tahun 2012 syafiq dpt kaja sini dekat syarikat air negeri sembilan.....wah aku orng paling happy tidak kesepian lg aku di sini keseorngan huhuuhhuhuhu...dah sama2 kat sini mak aku sibuk suh khawin cpt2 sbb ada orng leh jg aku...tp ambik masa 2 tahun jg la sblum kmi nikah sbb nak kumpul duit n nk stabilkan hidup kikiki ingt sonang ka hidup merantau ni family semua jauh...aku ni berendam air mata ja tau..tp aku sabo ja demi sesuap nasi..

alhamdullilah berkat doa semua restu keluarga 6/6/2014 kami di satukan...dengan sekali lafas aku miliknya hukhuk...happy tp  tetap rasa sebak ...happy sebab x sia2 becinta 7 tahun..mcm2 cabaran rintangan dugaaan susah senang kami harungi...alhamdullilah allah makbulkan doa kami...pejalanan kami masih jauh banyak lagi liku2 kehidupan yg harus di tempuhi harap allah pemudahkan segalanya...untuk my lovely suami tecinta saya cuba menjadi yg terbaik susah senang hidup ini kt lalui sama2 yer..terima kasih terima sy dlm hidup awak...terima kasih allah kurnikan saya suami yg memahami penyayang penyabar walaupown selalu kna marah sbb sy ni ego akekekek....terima kasih jg kurniakan saya mak dan bapa mertua yg terbaik adik2 ipar yg spoting...x lupa jg pada mak dan ayah saya yg membersarkan sy selama ni sampai anak mu membesar bagai juara akekekek....i love u korang2 wah tetiba sedih pla...rindu kgggggggggggggggg nak balik kedah hukhukhuk....



mak dan adik mak x nk kalah dengan pengantin kikiki




kasih seorng ayah


family mertuaku
kasih seorng ayah kikiki

ayahku tersayang

mak dan mak mertua tercinta
 cerita bab nikah kenduri semua aku malas la nk taip hahahaha korng tngok la pic x seberapa yg aku letak tu baju silver tu time nikah merah kenduri rumah aku n hijau turqois tu belah rumah syafiq....lg pown dah 4 bln dah aku khawin kan dah x jd pengantin baru doh kehkeh

sekian saja karangan x seberapa saya pada hari ni sudi2 la korang baca sampai habis kalo x baca siap heehhehe penat tau aku karang kalau ada taipo tu korng paham2 sendiri la aku malas nk semak dah...hihiihih ok sekian terima kasih i lap u lah muahhhhh
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

2 Julai 2014

samosa daging

assalamaualaikum betemu lagi kita di blog cik wanie...smlm kan kita umat islam dah berpuasa di hari ke3..syukur alhamdullilah berjaya melakukan dengan sempurna...tp kan aku hampir2 x bangun sahur yo la jam bunyi asyik tutup..kikiki nasib pkul 5.10 minit tersedor lompat bangun panas2 lauk secepat mungkin n paksa en syafiq makan dengan cepat kikiki,....insaf esok x bt dah kalo jam bunyi x mau tutup dah

owh ok aku sebenarnya nak cerita pasal samosa daging...aku mmg teringin sangt nk makan x mau beli sbb nanti daging dia sikit ja kan so aku nk bt...sblum ni x pnah bt pown pastu apa lagi kt googel la...mcm2 resipi inti aku dpt tp aku ambil yg pling senang ...tp smlm risau gak takut x sedap maklum la firstime ...tp syukur alhmdullilah sedap wahhh gila puji diri sendiri...

korang nak x resipi kalau x nk pown aku nk bagi jg aku kan bajet pandai

ni resipi dia samosa daging
1 biji bawang besar potong dadu
1 1/2 sudu rempah daging
1biji kentang
daging cincang ramli setengah peket
kulit popia

cara-caranya
panas minyak tumis bawang besar
dah bau wangi2 masuk kentang,daging rempah kari air sikit masak la kesemua itu sampai daging
n kentang masak masuk garam n gula sikit masak sampai kering dah siap :P


senang x senang kan rasa pown boleh tahan
nie dia yg aku bt smlm..kalo nak tau mcm mana nak balut dia korng bole tengok di blog kak jee aku pown tiru dia ok selamat mencuba...tata :)


Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

1 Julai 2014

cerita puasaku

assalamualaikum salam ramadhan semua...hari ni dah hari ketiga kita puasa kan lagi 26 hari nak raya kahkah2 ...amacam posa korng ok tak aku ok ja...aku ok ja cuma life ja dah berubah...berubah banyak ok bukan sikit2 punya...apa x nya dulu 3 tahun lpas aku bujang kat perantauaan sekarang dah ada suami kahkah...dulu masa bujang azab malas sahur mmg menjadi2 kadang2 aku x bngun pown...ataupown aku dah stanby sekotak kurma ,roti air sebotol hujung kepala aku...bunyi ja jam pukul 5 celik mata ngap kurma 3,4 biji minum air bummm tido balik kahkah2...mmg pemalas kan korng pnah bt x mcm aku lalaallala...tp buasa tahun ni lebih bermakna dalam hidup aku apa taknya...pkul 4 lebih bangun masak  hidang untuk suami tercinta makan kikiki rasa puas ja walaupown dtng keja mengantuk x ingat :) sambil makan sambil diri sendiri tak pecaya ehh btol ka aku yg bt semua ni...mana xnya dulu masa kat kedah duduk ngn mak..mak yg masak dah siap hidang baru kejut aku...besaq kan pengorbanan mak2 kita huwaaaa rindu kat mak hukhuk :(
tp sekarng aku dah lalui mcm2 mak2 rasa :)

ok nak cerita sikit pasal hari petama n kedua posa...gambar takda ya sbb aku dah malas nk ambik..aku cerita ja hari petama ahad kan cuti boleh pula telajak tido so x kn nk p pasar pkul 11 apa ada..dlm hati teringin nk makan soto,,so nk p pasar semarak la..dah pkul 11 baru bngun pasar apa kan..pastu dok megalit apa tah ptng baru ingt nk p tesco bli brng2 nak masak sampai tesco 1 pa pown x da barng basah huwaaaaaaaa x kn check nk masak telur goreng ja dah hari petama posa...balik ajak en suami p bazar ramadhan ja..sblm tue masak dulu sambal petai ...petai pown beli kat rembau sbb sabtu tue aku ikut en suami p knduri akikah anak kawan office dia...dah siap masak sambal petai nasi semua siap2 p la bazar kat bbn sampai2 jalan2 orng ramai gila,,,makanan semua habis..syafiq ckp kat aku

syafiq : nampaknya kita makan nasi ngn sambai petai ja la hari ni
aku:diam tampa kata(dlm hati cik abg oiii isterimu ini dah x makan sambai petai,,,mau teriak satgi buka posa makan telur goreng ngn kicap )

pastu ensyafiq ajak singah lg 1 bazar dekt rumah aku ...sampai sana ada la lg makanan...beli ayam golek sekor laksa 2 bungkuih,,,murtabak haaaaa padan muka sangt bazar kt rumah x mau p...p yg jauh last2 balik cri kt rumah jg....x jd la aku geyau sbb dapat makan laksa sampai 2 bungkuih uolll...yg penting laksa dia sangt sedap nyumnyum....itu la kisah hari petama aku berpuasa

hari ke dua lak,,,keja..so waktu rehat aku lari p giant ehh bukan lari nek keta la...beli ayam nak bt soto jg hakhak...balik rumah basuh2 ayam..ltak dalam peti pkul 4.30 balik besilat la aku kat dapur...masak soto ayam merah cucur jagung...en syafiq dia nak makan nasi so walaupown aku masak soto aku masak nasi jg..sahur pagi td dah x kalut bangun panas2 ja kan senang....

korang makan apa bebuka jng bazir2 tau jng ikut nafsu cheeeeeeee nasihat orng aku rajin ja makan x habis..tp xpa akan ku cuba untk x membazir... :)
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

25 Jun 2014

Majlis ku

Assalamualaikum semua wahhh rindu kita x lama bonar x story2 kat sini ,sibuk telampau n buat2 sibuk kikikiki...hari nie aku nk cite pasal majlisku......1 bln sebelum majlis aku dah mula rasa bedebar x tentu arah..rasa tue datng bila aku hantar borang pemohonan nikah...2 minggu sblum lg x tetntu arah..kadang2 sampai orng becakap ngn aku pown aku dengar x dengar ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri huhuhu 3/6 aku balik kg ..sampai dah pkul 11 malam kod sbb aku gerak dari nilai petng pkul 5 x silap aku...sampai kampung tengok khemah2 dah ada wahhhh lagi x tentu arah aku di buatnya...esoknya sempat ajak mak n adik aku g keluaq beli barang n p fitting baju dengan en tunang aku...petang orng butik coll nk datang pasang pelamin wahhh cepatnya nak pasang baru hari rabu...tue x pa esoknya hari khamis aku 45kali tnya mak aku ehh mak esok ka majlis nya..aku dah mula susah hati sayu sbb aku tefikir dr dalam perut sampai aku besar macam ni mak ayah aku besarkan aku bg aku kehidupan sempurna walaupown kami x sekaya semewah orng lain tapi aku adik beradik x pernah belapar tiap2 kali raya x penah mak ayah aku x beli baju baru wahhhhh sambil taip sambil meleleh air mata huhuhuk...esok segala nya akan berubah semua tngungjawab akan di serahkan kepada suami aku hukhuk...sedihkan...esok juga aku bakal ada 2 mak n 2 ayah n ramai adik2 n abg2 n sorng kakak hikhik...

mak aku selalu pesan lepas ni dah ada 2 mak 2 ayah so kalau bli apa2 untk mak..kna jg belikan untk mak mertua sbb mak mertua mcm mak sendiri jg...baiklah mak saya ingt pesan mak..ok sambung citer bab majlis aku aku akad nikah 6/6/2014 majlis lepas solat jumaat...masa tengah makeup tue aku dah debor2 dah sampai masjid lagi debor2 hukhuk...aku di temani oleh mak teh n adik aku kahkah orng lain sibuk kt dapur x dtng hak2...masuk ja masjid seram sejuk dah hukhuk..tp nasib iman banyak bt lawak reda sikit...alhamdullilah dengan skali lafas aku sah miliknya amboii ayat bekemain kahkah...perasaan masa tue hanya allah ja tahu mmg la syok dah khawin tp...sedih ooooooooo segala tangungjawab ayah aku pikul selama ni dah ayah aku serahkan pada suamiku huhuhuhu...dulu masa becinta boleh la aku x nk dengar ckp sekrng dah x boleh hikhik....

keesokan hari 7/6 majlis di rumah aku..tema merah ....sbb apa aku pilih tema merah sbb warna merah adalah warna kegemaran aku..n mak aku kalo x caya try suh mak aku pilih baju harus dia  pilih merah kahkah macam jg aku..tp ramai cakap x sesuai la apa la x po la korang ckp x sesuai bg aku sesuai ja cantik ja..kahkah biaq la aku nk puji diri sendiri..

8/6 majlis bertandang rumah suamiku...kadang2 aku rasa ehh dah ada suami mcm x pecaya lak kikikiki...tampaq sikit pipiku ini baru pecaya kod..nanti la aku citer detile bab2 majlis ni tnggu pic dr cameremen aku hihi..ni mukadimah jer..ehhh ada ker orng nk baca kalo aku cita eruummmmmm x kira hampa kna baca jg...lalalalalala...







Aku bg tengok sekeping dulu,,,,hasil selfie hakhak...

Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

20 Mei 2014

persiapan

Assalamualaikum fuhhhh fuhhh tiup habuk wah dah berhabuk blog tercinta aku nie...
aku mmg buzy tahap malas petala keberapa tah sekrng ni.....semua benda aku malas kadang2 bercakap pown aku malas...nasib makan masih rajin :p......mata ke atas sangat...pejam celik pejam celik lg beberapa hari jer lagi aku nk tukar status,,,,,,,,wahhhh mcm x percaya pown ada...
smlm keluar makan ngn cik sarina...my lab mate aku dia tnya wani apa perasaan ko dah dekat2 nie.....aku senyum ja...sbb aku pown x tau apa persaan aku....gembira takut tah la bluerrr ja kod...
pesiapan 95% dah berjaya kod...semua hasil bantuan mak ayah n family kat kg...harapkan aku yg 24 jam malas nie x tau la....kikikiki...aku kn penah bt antri yg aku bt sendiri bunga telur....sebenarnya aku bt sikit ja...last2 aku bawa balik kg mak aku la siang malam dok bt sian mak aku....huhuhuhu...ikut hati pemalas ni nk g beli ja..tp mak kata x pyah dh bt teruskan jer...
dengar mak citer mak2 sedara aku pown datang tolong bt...terima kasih mak2 sedara yg baik hati :)

stat awal bln 5 mmg kerab sangt aku balik kg...ya la mcm2 nk urus mcm minggu lpas balik untk satelkan borang nikah..dah selamat hantar dah...tnggu nnti 2/6 baru leh ambik...sbb daerah aku ramai orng so lambat la nk siap..balik hari tue jg bole la bawa mak beli brng semua...fuhhhh lega...

tetiba sambil taip nie sambil sedih sebb aku x bnyak pown tolong bt pesiapan hukhuk kalo cuti aku bnyak dah lama lari balik kg...cuti 1 bln ka kikiki nie cuti pown cukup2 makan jer......terpaksa la ku kja sabtu ahad lepas khawin nie untuk klim cuti....

urusan aku bnyak allah pemudahkan syukur sangt...allah sentiasa mendegar doa hamba hambanya...korang doakan aku ya... :)...
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

23 April 2014

menghitung hari

owh yey assalamualaikum semua sahabat2 saya rindu kita x....wah pelas betul aku nk update blog kesayangan aku nie...buka pown x baca blog orng lain hari2 akekeke..korang mesti dah lupa kewujudan boq aku ni kan....wah sedih tau hukhuk  :(....

lagi 43 hari jer lagi makcik nk tukar status dr bujan ke berkhawin wah berterus terang...pesiapan so far mmg berjalan lancar bg pihak family aku...bg pihak aku mmg tebengkalai ja kerja nya...hukhuk pemalas aku nie...
sekarang aku ngn berusaha dengan gigih untuk menghasilkan 200 kuntum bunga telur...doakan makcik berjaya yer...
nie la aku tengah gigih bt sekarng...sehari bt 3 hari x buat adoiii sapa nk tolong nie...masa tue kan emas...
sabar jerlah...barang hantaran pown x cari lagi....huhuhuhu sekrng ni aku nk bt apa pown malas...keja malas..kalau bt lab aku asyik nk marah student ja hakhak...

perasaan aku apabila dah dekat2 nk khawin nie...bedebar2 takut seronok x sabaq hahaaha dasar gatal akekekkeke :P....korng dulu masa nk khawin apa korang rasa erk...kongsi2 la sharing is caring btul x...

akibat pemalas yang melampau la makcik x update blog dah sebulan lebih...tp ada korng kisah mcm la ada orng baca blog aku nie...nie pown aku curi masa jab update sblum lab stat pkul 11...

dah pening kod aku nie...cerita campur aduk korang terima ja la yer...k dah x da idea dah cerita dah jumpa lg tata
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

13 Mac 2014

cheklist

wuhuuu lagi 2 bulan 24 hari jer lagi bersamaan 84 hari jer lg huhuhuuh banyak benda  aku kena uruskan
tapi mood aku masih coll kikikiki ok hari nie aku nk cheklist apa yg aku dah bt

1.Kursus Khawin ; Done aku kursus tahun lepas 2013 bulan 4 :)
2.  Tentukan tarikh (nikah dan sanding). Done jg dah ada tarikh pown
3.  Lengkapkan borang dan dokumen berkaitan.; Yang nie akan diuruskan awal bulan 4 nie
4.  Pilih tema majlis kahwin.dah juga...aku dah ada tema aku sendiri
5.  Buat medical check-up (HIV). Done juga...buat bln 2/2014 alhamdullilah x da apa2 :)
6.  Beli barang-barang hantaran.Baru beli 1 barang uhuuhuhhuk...perlu di segerakan
7.  Beli souvenir dan bunga telur. Yang nie bunga telur aku niat buat sendiri n dah mula buat dah...souvenir dah tahu dah nk bt apa..tp masih usya2 dulu nk harga murah kikiki
8.  Beli alat-alat untuk gubahan barang hantaran: belom lagi
9.  Tempah juru nikah atau tok kadi.Belum jg awal bln 4 balik baru urus
10.  Tetamu.serah pada mak ayah :)
11.  Kad jemputan. Done kad sedang di cetak
12.  Gubah barang-barang hantaran. Belum lg huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
13.  Tempah pelamin.DONE
14.  Juru solek atau mak andam. Done
 15.  Pilih busana pengantin.Done
16.  Tempah khemah, kerusi dan meja (mungkin sekali dengan pinggan mangkuk dan kelengkapan yang lain)  serta kanopi ; done
17.  Tempah juru kamera dan / atau juru video Done
18.  Tempah khidmat catering atau beli barang-barang untuk kenduri kawin (beras, daging, ayam dan lain-lain)  untuk majlis perkahwinan anda. Done
19.  Dekorasi meja makan beradap (sekali dengan menu hidangan) ;done

ok aku rasa aku kna tumpukan pada dorgive  n bunga telur aku ja buat bg siap :P sapa nak tolong angkat kening k by
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

10 Mac 2014

PRAY4MH370

MH370...
Kapten Zaharie
Saya mungkin tidak kenal tuan,
tetapi saya tahu, tuan sudah lakukan yang terbaik
saya mungkin tidak tahu pandu pesawat
tetapi saya tetap tahu tuan akan lakukan terbaik
saya mungkin sedih dengan hilangnya MH370
tetapi saya tahu keluarga tuan lebih sedih dari saya
kami sedih kehilangan MH370
tetapi saya tahu tuan, jiwa tuan lebih cedera dari kami semua
MH370...
Selagi mereka belum temui rangka kamu
kami di seluruh dunia berharap kamu akan kembali dengan selamat.
kalau ada orang jahat larikan kamu
Kami merayu, kembalikan MH370 ke KLIA
atau terbangkan kamu ke Beijing
seluruh dunia menanti khabar kamu.
Saya harap kamu baik-baik sahaja
Kita mungkin tidak pernah bertemu wahai MH370
tetapi hari ini semua orang mencari-cari kamu
hari ini semua orang menanti kamu
hari ni dunia risaukan kamu
hari ini semua orang sebut kamu
Muncullah MH370
ada jiwa yang menanti anaknya
ada jiwa menanti suaminya
ada jiwa menanti kakaknya abangnya adiknya
ada jiwa menanti isterinya
ada jiwa menanti ibunya
ada jiwa menanti ayahnya
ada jiwa menantikan anaknya
Jiwa kami dan jiwa mereka tidak sama
Kami sedih tetapi tidak akan ada yang lebih sedih dari mereka
Mereka dan kami mungkin bukan sebangsa, seagama
tetapi darah kami sama
merah pekat warnanya
Kasih sayang kami sama
Tuhan, dengan cinta dan rahmatMu
temuikan MH370 segera.
Kami sudah sedia
Kami sudah redha
Kami tahu Kau ada
Kau menentukan segalanya...
Manusia aneh-aneh jiwanya
kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya kamu diam sahaja
Manusia aneh-aneh jiwanya
kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya tadahkan tanganmu berdoa
Manusia aneh-aneh jiwanya
Kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya kamu tutup mata dan telinga.
Manusia aneh-aneh jiwanya
Walau siapa pun mereka, apa bangsa mereka
Kita tetapi mengalirkan darah yang sama
baik kalian diam dan bacalah cuma.
MH370 muncullah kamu segera
kami semua akan bersedia.

#copyfacebook

Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

5 Mac 2014

haloooooooooooooo

lama sangat cik wani pemalas nie x update blog.......bukan sbb malas sbb x sempat sbb kepala cik wani nie serabut kena fikir macam2 huhuhuhu.......tp kan cik wani nie jnis peragai x suka share kesedihan ngn orang sbb cik wanie x suka tengok orang sedih.........cik wani nk happy ja...baik kan.....tengok2 taip 3 baris ayat dah bluerrrrr mcm mana nk taip 100 baris ngek betul.....
dah la nanti la update lg nak bg tau yang tue ja :(



Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

6 Februari 2014

Hanya secawan nescafe

tadi pagi ada meeting makmal dah habis meeting ada makanan la soto n air nescafe...perut pown dah lapo...sbb pkul 12 baru habis meeting laju2 ambil secawan nescafe n minum...lpas beberapa minit terus nak muntah campuq pening kepala adeh...korang penah rasa x minum nescafe n then sakit kepala...

nak tnya yang tue ja :(
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

5 Februari 2014

Cerita weekend di kampungku

Minggu lepas kan kita balik kampung 3 hari jer semperna cuti tahun baru cina..sabo2 kejab sangt kan 3 hari tue hurmmm nagis :(...balik 3 hari mmg x duduk rumah lah melekat ja kat rumah tok aku...

aku sampai kampung hari khamis petang naik bas tau kali nie...wah debar2 aku naik bas maklum lah dah lama kita x naik bas balik kedah..selalu aku balik dengan en syafiq dia drive..kali nie dia x mau balik..biar lah kat dia kikiki..

 allhamdullilah bas aku naik tue ok driver pown ok x da bawa laju2 sangat..jalan pown x jem masa tue...3 hari di kampung mmg di rumah tok aku ja la..malam baru balik rumah sendiri..sbb hari ahad mak sedara aku nak bertunang..heeee mak sedara aku nie tua setahun aku ja tau..aku panggil dia makcik..walaupown dia anak bongsu sbb dulu ingatka maksu aku dah last tetiba ada lg sorng kikiki...zaman dulu x kisah kan umor 40han pown boleh beranak lagi tampa ada masaalah... ^-^ ehhh tetiba citer bab kelahiran pula..

 Nie la makcik aku ...selamat bertunang untuk makcik...moga bahagia selalu kalo begaduh2 sikit2 tue biasa la adat kan ....heehheheeh

lepas habis majlis begegas la aku balik rumah sbb malam tu dah nak balik nilai waaaaaaa cheq sedih kod...aku naik bas lagi...naik bas pukul 10 malam jalan jem jg tp ada aku kesah sbb aku bantai tido ja
letih kod hurmmm...tp kan korang aku x puas hati la dengan driver bas aku naik nie..dah la garang pastu kan ada 1 kejadian nie...ada la penumpang nie sakit perut la kod minta dia behenti jab kat rnr mana tah..boleh dia marah aku yang lena pown terjaga..pesanan untuk en driver bas...jangan la mcm tue mesti dia x tahan sangat tue kalo dia bole tahan x da makna dia nk p bg tau awak heeeeeee geram tau..

okey tue ja nk cite bye

Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

4 Februari 2014

"2ND GIVEAWAY BY NABILAMEDAN"


2ND GIVEAWAY BY NABILAMEDAN


Tekan Banner diatas untuk sertai giveaway ini. Giveaway ini mendapat tajaan daripada Hazwan Hairy, Zara Nurhaidah, Akma Khaieri, Emas Putih, Ieta Mad Sa'ad, Nur Shuhada Abdullah, Julia Jamaludin, Amirul Syahnaz dan Blog Eita. Giveaway ini dianjurkan oleh Nabila Medan.
Top Refferal bakal membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM50. Hadiah bagi kategori cabutan bertuah ialah seperti Wang Tunai RM100, Wang Tunai RM20, Bag, Shawl Satin, Shawl Glitter, Novel, Havoc Tshirt, Geek Tshirt, Wolf88 Tshirt, Topup, Kasut, Rantai dan juga Subang. Sebanyak 15 orang pemenang bertuah dicari bagi memenangi hadiah-hadiah tersebut. Giveaway kali ini mencari seramai 16 orang bagi mendapatkan hadiah dalam kategori top refferal dan juga kategori cabutan bertuah.


Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

Dip n dip

salam korang lama x nampak heeeeeee...ni cerita minggu lepas 1 lgi kuikui..baru gigih nak update...korang biasa g makan x dekat dip n dip nie...aku pown kali pertama p..sebelum nie dok teliur tengok orang letak kat fb jer sabo.sabo

oppp bagi yang x tau dip n dip nie restorant  coklat huhuhu...aku nie bukan pengemar coklat sangat tp dah teringin sangt aku nk rasa juga mcm mana pown..so suarakan pendapat nie kat kawanku wida...dari tahun lpas ajak tp dia ckp nanti dulu...sehingga dia yang ajak kebetulan hari gaji aku onnn ja...

so balik keja laju2 mandi siap2 so wida datang ambil n ke bangsar la kita...dip n dip nie kat bangsar tau korang boleh set kat maps jalan telawi 3 bangsar...dia area bangsar village huuhuh tempat2 orng kayo gitu...heee dari pemerhatian aku la..aku nie kan orang kg ;P...

dah sampai sana orng x ramai lagi..wida ckp nanti malam sikit mesti penuh n ramai..
dah sampai x tau pula mau oder apa..uhuhhuhu semua coklat..harga boleh tahan mahal...bg aku la orng yang x berapa kaya nie..kalo orang kaya murah ja la bg diorng kuikui..

tapi kau bayar mahal pown comform kau puas hati sbb aku x pnah lg makan coklat sedap sampai camtue huwaaaaaaaaa...nak nagis teringat kesedapan nya
meh tengok apa benda kitaorng oder
aku oder kopi nie nasib pahit boleh potong muak makan coklat td :P

nie aku oder juga sedap makan sambil pejam2 mata ambil filll huuuuuu tp bila coklat dah beku aku rasa mcm dah x sedap

yang nie wida punya..

nie wida oder jg...sedap dalam ada mcm kek

linda oder mcm spegeti aku negok hehehehe tp sedap jg



air nie linda punya wahhhhhhhhhh sedap...minum rasa sejuk di kerongkong :P

teliur x korang heee kalo teliur g la try aku yakin korang mesti pus hati....ehhh ada lagi pic
aku yg comel dengan wida...opp nie la wida

kami pergi ber3 linda aku n wida...kitaorng 1 opice aku di bahagian makmal..diorng admin
lepas balik makan kat dip n dip...tetiba rasa nak makan lagi ngeh2 gila x makan n makan...opp usya bada la hehehehe...wida bawak kitaorng ke gulam mee kat damansara...

aku oder
mee goreng special wah2 sedap gila..mcm makan mee goreng kat kedah...ngeh2 aku kalo makanan rasa sedap mcm kat kedah semua sedap heeeeeeeeee...dah x da idea sudah bye i lap u olls
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

25 Januari 2014

snow chees kek

sapa suka makan kek heeeee aku x suka sangat..tapi aku suka buat kek...
cerita dia masa di kampung hari tue la gigih aku g beli bahan kek semata nak menerai buat snow chees kek nie senang ja x da susah
nak resipi x korang ....nak kan..malu2 la tue nak jawab :P
aku pown ambil kat googel je puas aku cari...macam2 versi ada tapi aku try yang paling senang la..
oppp lupa pecubaan pertama aku gagal kek keras mcm bengkang sbb aku g masuk susu penuh krim..sepatutnya susu segar...sbb lagi aku ckap kat cina kedai kek tue aku nk freash milk dia p bagi full cream milk ahhh aku pown x belek dah balik2 la...salah susu..untuk tidak membazir aku guna juga last2 ambik la kek mcm bengkang hahahaha....
sbb aku tau salah susu..dulu aku penah buat apam polkadot aku salah g letak full cream milk apam polkadot aku jd bengkang jg kikiki...so korang hati2 tau fresh milk n full cream milk sangt beza walaupown sama ja warna ....
nah aku bg resipi nak bt snow chees kek...yang nie kali ke2 aku buat mmg meletopp gebus gebas lagi

Resipi Snow Cheese Cake

Bahan-bahan :
6 biji telur - buang putihnya dari 2 biji
100 gram gula kastor
100 gram tepung hong kong / self raising flour / tepung gandum
60 gram tepung jagung 
50 gram air sejuk - dari peti ais
1 sudu teh baking powder
2 sudu besarn ovalette
75 gram mentega - dicairkan

Krim Cheese :
1 kotak cream cheese philadelphia
1/2 tin susu pekat manis 
Cara: satukan kedua-dua bahan dan putar sehingga adunan licin tidak berketul.(Kalau untuk Lava kena campur 1/4 cawan susu cair)

Untuk Topping :
1/2 kotak cheddar cheese KRAFT - diparut

Cara-cara :

1. Masukkan semua bahan-bahan kecuali mentega cair. Putar dengan kelajuan sederhana sehingga pekat dan putih. Kemudian masukkan mentega cair dan putar lagi sehingga sebati dan pekat.
2. Sediakan loyang bulat 8 inci yang telah dialas dengan kertas minyak atau yang telah disapu dengan sedikit butter.
3. Bakar dengan menggunakan api atas dan bawah selama 45 minit atau hingga masak, dengan kepanasan 150' C.(Nie bergantung pada suhu oven korang jugak ehh)
4. Bila kek sudah masak biarkan sejuk. Bila dah sejuk, ambil pisau kek dan potong di tengah-tengah kek supaya menjadi dua bahagian.
5. Sapukan krim cheese di atas bahagian kek yang bawah, kemudian terbalikkan bahagian kek yang atas tadi di atasnya.
6. Sapukan lebihan krim cheese sehingga menutupi seluruh kek.
7. Akhir sekali taburkan cheese kraf yang telah diparut tadi keseluruh kek sebagai toppingnya.
8. Masukkan dalam peti sejuk selama 1-2 jam sebelum dipotong dan dihidangkan.

insyaalah jadi korang x payah risau...oppp yang aku cerita aku letak susu tue resipi lain...dia masuk susu n slice chees...lagi sedap rasa dia...

nie la hasil kekerasan tangan aku sodap...aku suka cheedar lagi sbb masin2 pastu chees lak manis woooo meletop

selamat mencuba ya korang :) tata

Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

24 Januari 2014

jalan jalan alor staq

minggu lepas masa di kampung hari khamis en syafiq ajak aku g pejabat agama daerah dia...so pergilah aku dengan dia..dah satel urusan belek2 jam awal lagi kitaorng x da plan apa2 pown nk p mana pown x tau so aku ajak dia g jalan2 alor setar lama owhhh aku x p sana walaupown negeri aku...sbb umah aku kan di sungai petani

Dalam otw nak p sana dia tanya aku kita nak p mana..aku pown pikiaq la heeee jom p menara alor staq lama betoi x penah p dulu sekali ja p nie kali ke 2 la dia lg la kali petama hahahhaah
dah sampai sana beli tiket n terus la naik woooo gayat aku....tinggi jg lepas nie aku nk p naik menara kuala lumpur lak jakun sekali pown x pernah p...
kat atas tue best owh angin kuat sampai terbang2 tudung aku tp aku naik kejab ja sbb rasa pening kepala di tiup angin...ngeh2 bole lak gitu...

tiket rm8 untuk seorng...kalo menara kuala lumpur berapa erk tiket ?????

aksi meneropong....hahahahhaha

tuan blog yg over

lagi pic tuan blog yang tembam
okey tue aksi2 di menara alor staq lepas tue aku ajak en syafiq p makan laksa ikan sekoq...gerai laksa nie agak la femes aku tau pown sbb aku negok masuk berita tv 9 kod ...so dalam hati dah membuak2 nk p try heeee ...googel lah aku gerai tue kek mano..dah tau gerai x tau pula jalan heeee malu kan orng kedah guna waze ahhahhaa ...guna waze pown sesat lg u olls tp alhamdullilah jumpa jg kedai dia di jalan gangsa mergong...kalo dalam waze korang taip ja jalan gangsa taman wira mergong baru waze bawa g betol...lpas dah masuk jalan gangsa tue korang usya la nama kedai sendiri hihihi ada tp jalan ja...
ha nie la laksa ikan sekoq tue...pendapat aku laksa dia biasa2 ja..ikan freash...yang aku x puas hati laksa sikit....tapi kan konsep gerai tue boleh tambah laksa...pendapat aku x pyah la buat konsep tue sbb mesti la kita malu nk tambah kan...bubuh ja laksa banyak2 siap2 :P....hurmmmmm menci makan x knyang...
teruk beno peragai hahahah...

k la kalo korang p alor staq p la try mkn ...bye bye
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

21 Januari 2014

sedih

salam semua haiii...gigih malam nie aku on laptop semata nk update blog heeeeee korang jng lpa baca tau kikiki...ehhhh dah lama sangt aku x update semak balik bulan ni tahun 2014 1 entri ja ado sabo ja la...mulai malam nie aku berazam nk rajin update kikiki see ya korong ;P ....ehhh tetiba tajuk sedih dah knapa kan..aku nak mengadu nie...kat sapa lagi nk mengadu kalo bukan kat blog aku...ehhh lagi 1 korang jng tekejut blog aku berubah wajah esok kalo aku rasa x lawa aku tukar balik yang lama ya....

ok macam nie minggu lepas kan n.sembilan banyak cuti so aku pown tambah lagi cuti dan balik kampung seminggu wooo seminggu..mmg lama...kat kampung sangat happy kod bukan senang nk dpt cuti macam tue...ehh apa kaitan dengan tajuk di atas kaitan dia bila aku dah balik nilai aku jadi sedih 24 jam rindu mak aku...ingat lagi masa otw tue kitorng behenti rehat kat sungai perak mula aku nak makan kat situ pastu baru teringat mak aku bekalkan bihun goreng ...jadi cari tempat   bersesuaian aku pown makan la sesorng en syafiq x nak makan dia dah knyang so masa makan tue begenan juga  air mata aku sbb teringatkan aku dah kna balik nilai,,,n kenangkan bihun tue mak aku masak kan heeee korang mesti x manja mcm aku kan...hurmmm time tue begenang ja air mata x jatuh pown sbb malu kat orang sebelah hahahhahaha
pastu kan bila dah sampai nilai 24 jam aku tebayang aku kat kedah lagi mmg haru aku nk buat apa pown malas x da mood...huuuhhh...korang jangan gelakan aku pula tumbuk kang :)
 lagi 1 benda sedih ada 1 hari aku g cucuk duit dekat uitm merbok dekat sangt dengan rumah aku...aku ngn aku...bila tengok uitm tue aku cakap kat mak aku...ada universiti dekat rumah x nak ambil orng...unversiti negeri lain jg terima orng ...sedih kan ....aku nie kadang2 bukan manja sangat tp kdang2 aku fikir kaloaku dekat ngn family kan senang sekurang kurangnya sakit pening depa aku ada....huhuhu sampai kadang2 aku hari2 buka web jawatang kosong huhuhu....tp rezeki aku kat negeri sembilan aku redo ....ehhhh korang jangan x tau sambil aku taip nie sambil curah2 air mata huwaaaaa aku x kuat mcm orng lain....
aku kadang heran mcm mana la orang yang lansung x ingt mak bapak coll x pernah apa pown x....hurmmm kejam sangt orng mcm tue....
mari lah lihat muka kakton masa nk otw balik nilai fikiran penuh dengan kesedihan...
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

2 Januari 2014

PROMOSI

assalamualaikum semua

okey nk buat promosi berminat dengan product2 nie sms wassup wanie yer harga terbaik 0175343549
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE