klik plzzz

31 Oktober 2013

LAKSA

hai assalamualaikum sahabat2 ku sakalian heeee lama kita x up date x cita2kan...hari nie dok belek pic2 dlm intergram ku tengok waaa semua makanan kahkah...nampak sangat suka makan x gitu...tp pic yang paling bnyak adalah laksa...hahahaha aku mmg suka makan laksa..laksa kedah ja tau laksa lain aku x mau...bukan kata x makan langsung makan jg tp x bnyak haaa gitu..
mai kita tengok laksa2 di bawah ;P

 laksa di atas aku makan d food court alamanda huuuu sedap sangat....dia bukan laksa kedah tp asam laksa peneng sedap2 kalau korang g alamanda g aa makan aku yakin korng x kan menyesal
 nie pulak aku bt sendiri hari isnin malam gila balik keja laju2 beli barang2 n sejam lpas tue aku dah bole makan hikhik....
 nie pown aku bt sendiri x ingat bila hakhak mmg gila laksa aku nie
 nie aku makan kat taman semarak...bole la laksa nie kedai orng kelantan tp bole la berapa banyak bole la aku nie (T T)
hahahahha nie laksa d pasar malam...bila aku dah ngidam aku x kira aku beli ja walaupown kadang2 aku mkn sikit ja sbb x sedap huhuhuhu

susah kan duduk n.9 mmg susah aku nk cri laksa yang mcm kat kedah..sbb laksa bukan lah makan utama n.9 masak lomak bnyak la :P

sekian saja ulasan laksa dri aku hahaahah....selamat makan laksa

 kat sini aku bg resipi laksa aku

bahan kuah
-1kg ikan kembung(nk kuah pekat lebihkan)
-3senduk cili blender
-sedikit belacan
-daun kesum
-bunga kantan
-1paket laksa(drebus hingga empuk dgn sdkit myk masak n sdkit garam)

bahan hiasan
-timun(dhiris halus)
-bwg besar(dhiris halus)
-daun salad(dhiris halus)
-limau kasturi
-telur rebus

cara2
-rebus ikan hingga masak. asingkan isi n tulang. blender isi ikan dgn air rebusan hingga hancur. mskkn dlm periuk besar. blender tulang hingga hancur n tapiskan air nya n mskkn dlm periuk isi ikan td.. buat 3kali blender tulang tu ye.. mskkn cili blender daun kesum bunga kantan n belacan.. didihkan n perasakan.





Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

Tiada ulasan:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE