klik plzzz

2 Julai 2014

samosa daging

assalamaualaikum betemu lagi kita di blog cik wanie...smlm kan kita umat islam dah berpuasa di hari ke3..syukur alhamdullilah berjaya melakukan dengan sempurna...tp kan aku hampir2 x bangun sahur yo la jam bunyi asyik tutup..kikiki nasib pkul 5.10 minit tersedor lompat bangun panas2 lauk secepat mungkin n paksa en syafiq makan dengan cepat kikiki,....insaf esok x bt dah kalo jam bunyi x mau tutup dah

owh ok aku sebenarnya nak cerita pasal samosa daging...aku mmg teringin sangt nk makan x mau beli sbb nanti daging dia sikit ja kan so aku nk bt...sblum ni x pnah bt pown pastu apa lagi kt googel la...mcm2 resipi inti aku dpt tp aku ambil yg pling senang ...tp smlm risau gak takut x sedap maklum la firstime ...tp syukur alhmdullilah sedap wahhh gila puji diri sendiri...

korang nak x resipi kalau x nk pown aku nk bagi jg aku kan bajet pandai

ni resipi dia samosa daging
1 biji bawang besar potong dadu
1 1/2 sudu rempah daging
1biji kentang
daging cincang ramli setengah peket
kulit popia

cara-caranya
panas minyak tumis bawang besar
dah bau wangi2 masuk kentang,daging rempah kari air sikit masak la kesemua itu sampai daging
n kentang masak masuk garam n gula sikit masak sampai kering dah siap :P


senang x senang kan rasa pown boleh tahan
nie dia yg aku bt smlm..kalo nak tau mcm mana nak balut dia korng bole tengok di blog kak jee aku pown tiru dia ok selamat mencuba...tata :)


Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

Tiada ulasan:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE