2 Julai 2014

samosa daging

assalamaualaikum betemu lagi kita di blog cik wanie...smlm kan kita umat islam dah berpuasa di hari ke3..syukur alhamdullilah berjaya melakukan dengan sempurna...tp kan aku hampir2 x bangun sahur yo la jam bunyi asyik tutup..kikiki nasib pkul 5.10 minit tersedor lompat bangun panas2 lauk secepat mungkin n paksa en syafiq makan dengan cepat kikiki,....insaf esok x bt dah kalo jam bunyi x mau tutup dah

owh ok aku sebenarnya nak cerita pasal samosa daging...aku mmg teringin sangt nk makan x mau beli sbb nanti daging dia sikit ja kan so aku nk bt...sblum ni x pnah bt pown pastu apa lagi kt googel la...mcm2 resipi inti aku dpt tp aku ambil yg pling senang ...tp smlm risau gak takut x sedap maklum la firstime ...tp syukur alhmdullilah sedap wahhh gila puji diri sendiri...

korang nak x resipi kalau x nk pown aku nk bagi jg aku kan bajet pandai

ni resipi dia samosa daging
1 biji bawang besar potong dadu
1 1/2 sudu rempah daging
1biji kentang
daging cincang ramli setengah peket
kulit popia

cara-caranya
panas minyak tumis bawang besar
dah bau wangi2 masuk kentang,daging rempah kari air sikit masak la kesemua itu sampai daging
n kentang masak masuk garam n gula sikit masak sampai kering dah siap :P


senang x senang kan rasa pown boleh tahan
nie dia yg aku bt smlm..kalo nak tau mcm mana nak balut dia korng bole tengok di blog kak jee aku pown tiru dia ok selamat mencuba...tata :)


Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

1 Julai 2014

cerita puasaku

assalamualaikum salam ramadhan semua...hari ni dah hari ketiga kita puasa kan lagi 26 hari nak raya kahkah2 ...amacam posa korng ok tak aku ok ja...aku ok ja cuma life ja dah berubah...berubah banyak ok bukan sikit2 punya...apa x nya dulu 3 tahun lpas aku bujang kat perantauaan sekarang dah ada suami kahkah...dulu masa bujang azab malas sahur mmg menjadi2 kadang2 aku x bngun pown...ataupown aku dah stanby sekotak kurma ,roti air sebotol hujung kepala aku...bunyi ja jam pukul 5 celik mata ngap kurma 3,4 biji minum air bummm tido balik kahkah2...mmg pemalas kan korng pnah bt x mcm aku lalaallala...tp buasa tahun ni lebih bermakna dalam hidup aku apa taknya...pkul 4 lebih bangun masak  hidang untuk suami tercinta makan kikiki rasa puas ja walaupown dtng keja mengantuk x ingat :) sambil makan sambil diri sendiri tak pecaya ehh btol ka aku yg bt semua ni...mana xnya dulu masa kat kedah duduk ngn mak..mak yg masak dah siap hidang baru kejut aku...besaq kan pengorbanan mak2 kita huwaaaa rindu kat mak hukhuk :(
tp sekarng aku dah lalui mcm2 mak2 rasa :)

ok nak cerita sikit pasal hari petama n kedua posa...gambar takda ya sbb aku dah malas nk ambik..aku cerita ja hari petama ahad kan cuti boleh pula telajak tido so x kn nk p pasar pkul 11 apa ada..dlm hati teringin nk makan soto,,so nk p pasar semarak la..dah pkul 11 baru bngun pasar apa kan..pastu dok megalit apa tah ptng baru ingt nk p tesco bli brng2 nak masak sampai tesco 1 pa pown x da barng basah huwaaaaaaaa x kn check nk masak telur goreng ja dah hari petama posa...balik ajak en suami p bazar ramadhan ja..sblm tue masak dulu sambal petai ...petai pown beli kat rembau sbb sabtu tue aku ikut en suami p knduri akikah anak kawan office dia...dah siap masak sambal petai nasi semua siap2 p la bazar kat bbn sampai2 jalan2 orng ramai gila,,,makanan semua habis..syafiq ckp kat aku

syafiq : nampaknya kita makan nasi ngn sambai petai ja la hari ni
aku:diam tampa kata(dlm hati cik abg oiii isterimu ini dah x makan sambai petai,,,mau teriak satgi buka posa makan telur goreng ngn kicap )

pastu ensyafiq ajak singah lg 1 bazar dekt rumah aku ...sampai sana ada la lg makanan...beli ayam golek sekor laksa 2 bungkuih,,,murtabak haaaaa padan muka sangt bazar kt rumah x mau p...p yg jauh last2 balik cri kt rumah jg....x jd la aku geyau sbb dapat makan laksa sampai 2 bungkuih uolll...yg penting laksa dia sangt sedap nyumnyum....itu la kisah hari petama aku berpuasa

hari ke dua lak,,,keja..so waktu rehat aku lari p giant ehh bukan lari nek keta la...beli ayam nak bt soto jg hakhak...balik rumah basuh2 ayam..ltak dalam peti pkul 4.30 balik besilat la aku kat dapur...masak soto ayam merah cucur jagung...en syafiq dia nak makan nasi so walaupown aku masak soto aku masak nasi jg..sahur pagi td dah x kalut bangun panas2 ja kan senang....

korang makan apa bebuka jng bazir2 tau jng ikut nafsu cheeeeeeee nasihat orng aku rajin ja makan x habis..tp xpa akan ku cuba untk x membazir... :)
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

25 Jun 2014

Majlis ku

Assalamualaikum semua wahhh rindu kita x lama bonar x story2 kat sini ,sibuk telampau n buat2 sibuk kikikiki...hari nie aku nk cite pasal majlisku......1 bln sebelum majlis aku dah mula rasa bedebar x tentu arah..rasa tue datng bila aku hantar borang pemohonan nikah...2 minggu sblum lg x tetntu arah..kadang2 sampai orng becakap ngn aku pown aku dengar x dengar ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri huhuhu 3/6 aku balik kg ..sampai dah pkul 11 malam kod sbb aku gerak dari nilai petng pkul 5 x silap aku...sampai kampung tengok khemah2 dah ada wahhhh lagi x tentu arah aku di buatnya...esoknya sempat ajak mak n adik aku g keluaq beli barang n p fitting baju dengan en tunang aku...petang orng butik coll nk datang pasang pelamin wahhh cepatnya nak pasang baru hari rabu...tue x pa esoknya hari khamis aku 45kali tnya mak aku ehh mak esok ka majlis nya..aku dah mula susah hati sayu sbb aku tefikir dr dalam perut sampai aku besar macam ni mak ayah aku besarkan aku bg aku kehidupan sempurna walaupown kami x sekaya semewah orng lain tapi aku adik beradik x pernah belapar tiap2 kali raya x penah mak ayah aku x beli baju baru wahhhhh sambil taip sambil meleleh air mata huhuhuk...esok segala nya akan berubah semua tngungjawab akan di serahkan kepada suami aku hukhuk...sedihkan...esok juga aku bakal ada 2 mak n 2 ayah n ramai adik2 n abg2 n sorng kakak hikhik...

mak aku selalu pesan lepas ni dah ada 2 mak 2 ayah so kalau bli apa2 untk mak..kna jg belikan untk mak mertua sbb mak mertua mcm mak sendiri jg...baiklah mak saya ingt pesan mak..ok sambung citer bab majlis aku aku akad nikah 6/6/2014 majlis lepas solat jumaat...masa tengah makeup tue aku dah debor2 dah sampai masjid lagi debor2 hukhuk...aku di temani oleh mak teh n adik aku kahkah orng lain sibuk kt dapur x dtng hak2...masuk ja masjid seram sejuk dah hukhuk..tp nasib iman banyak bt lawak reda sikit...alhamdullilah dengan skali lafas aku sah miliknya amboii ayat bekemain kahkah...perasaan masa tue hanya allah ja tahu mmg la syok dah khawin tp...sedih ooooooooo segala tangungjawab ayah aku pikul selama ni dah ayah aku serahkan pada suamiku huhuhuhu...dulu masa becinta boleh la aku x nk dengar ckp sekrng dah x boleh hikhik....

keesokan hari 7/6 majlis di rumah aku..tema merah ....sbb apa aku pilih tema merah sbb warna merah adalah warna kegemaran aku..n mak aku kalo x caya try suh mak aku pilih baju harus dia  pilih merah kahkah macam jg aku..tp ramai cakap x sesuai la apa la x po la korang ckp x sesuai bg aku sesuai ja cantik ja..kahkah biaq la aku nk puji diri sendiri..

8/6 majlis bertandang rumah suamiku...kadang2 aku rasa ehh dah ada suami mcm x pecaya lak kikikiki...tampaq sikit pipiku ini baru pecaya kod..nanti la aku citer detile bab2 majlis ni tnggu pic dr cameremen aku hihi..ni mukadimah jer..ehhh ada ker orng nk baca kalo aku cita eruummmmmm x kira hampa kna baca jg...lalalalalala...







Aku bg tengok sekeping dulu,,,,hasil selfie hakhak...

Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE