Assalamualaikum ........... amboi tajuk nk huruf besaq ja..di pagi selasa ni tetiba teringin pula aku nk becerita kat korang tentang kisah
pecintaan aku dengan en syafiq.....amboiiii ada orang nk baca ka x nie
biar la lantok ja la...sebelum nie mmg aku x pernah cite lagi kat blog
ni sbb aku belum khawin haaaaa mcm tue...
kisah dia mcm
nie..kami sama2 belajaq di ikm sungai petani...ni cerita 7 tahun lepas
satu hari tu hari sabtu x silap aku aku dapat coll no aku x knal aku
pown angkat masa tu umo baru 19 tahun...ada seorng lelaki coll cakap
salam semua tetiba ckp nak berkenalan...dalam hati aku apa kejadahnie nk
kawan2 pulak....pastu terus letak fon...si jejaka tadi msj aku
pula..owh masa tu mmg aku tngah nk putus ngn xbf aku sbb dia curang
padan muka dia puihhhhh...mood tengah frustkan layankan jer lah...ptng
balik ikm esoknya aku tercari2 mana lah mamat yg gila excited nk
bekenalan ngn aku ni..sbb dia ckp dia budak ikm jg...terasa diri ini cun
pla ramai beno laki nak bekenalan..maklum la kat ikm tu perempuan 100
orng lelaki 900 orng mau x fames perempuan kat situ temsuk aku yg muka
kerek lg sombong ni...orng la kata muka aku sombong suka jeling orng
choiiii...aku ni baik tau x knal maka x cinta haaaaaa gitu...ahhahaha
okey
sambung selepas dpt coll n msj 24 jam dari mamat tu aku layan kan jer
maklum la 19 tahun remaja kod tngah mengedik hahahaha...tp aku masih x
tau lagi sapa dia..satu hari aku ckp kt dia kalau betul 2 nk aku jom
tonjolkan diri...pastu kitaonrg pown atur lah petemuan di koop ikm kod
waaaa aku lpa la...huhuhuhu berkawan la kiataorng senyap2 tampa sapa
pown kawan2 aku tau sbb msa tu aku ada bf syafiq pown ada gf heeeeee x
perlu aku nk jeles sbb aku pown kuat tipu jg dulu mcm dia hakhak gilooooo
remaja biasa la kan...entah mcm mana daripada bekawan boleh ke becinta
aku pown x ingt tp aku rsa syafiq ni dia suka ambik berat tu aku suka
dia kod...aku pown dah putus ngn x bf aku...dia pown sama sbb nak kat
aku kehkeh...
oleh sebb syafiq ni senior aku so dia keluaq
g praktikal dulu tinggal la aku sesorng kat ikm...tu hukhuk kami tetap
loving couple walaupown bejauhan acewah aku x pnah curang dah tiap2 hari
sabtu mesti dia hantor aku balik ikm kan aku ckp dia kan suka ambik
berat n ada satu perangai dia bt aku selesa ngn dia walaupown banyak lg
mamat kat ikm tu dok ngorat aku haaaaaaaaaa perasan lawa la kau kahkah
bior la...
bnyak jasa dia kat aku tolong aku mcm2 sampai x tebalas
budi ni...tolong beli barang2 aku bt final project bg sokongan moral
kikikik... i lap u lah muahhh 1000x kahkah...
dah habis
final project aku lak keluar praktikal jng x tau aku praktikal dekat
kolej komuniti jerai guar chempedak dekat dengan rmah syafiq kod...ehhh
bkan aku gatai tau rmah tok aku dekat situ ja so xda masaalah la aku nk
praktikal situ...kehkeh..makin kerap ler chek dpt jmpa bf tersayang
kahkah...masa tu syafiq dah koje tp kalau dia cuti rajin la jg p dating
tp kna hati2 sbb tmpat keja bapa mertua aku sebelah tu ja takut kntoii
hahahaha...lpas habis praktikal rezeki aku di murahkan allah aku dpt
keja situ kerani sambilan...huuuuuuh lari bidang x po la rezeki jng di
tolak kan...keja la aku kt guar chempedak setahun jg sampai aku apply
keja lain ada rezeki dapat keja usim pembantu makmal...aku terima ja
walaupown jauh di negeri 9 kod uhuhuhuhk masa tu bebelah bagi jg la nk
terima ka x jauh dr mak bapak dari bf tp ingt masa depan aku terima
sampai bila nk keja sambilan kannnnnn...
tapi dalam
bajauhan tu pantang ada cuti aku akan balik kg hakhak...bf sentiasa
menungu ku kahkah...masa bejauhan ni ada la jg pahit getir dia biasa la
kan asam garam becinta...jodoh kami kuat kot tahun 2012 syafiq dpt kaja
sini dekat syarikat air negeri sembilan.....wah aku orng paling happy
tidak kesepian lg aku di sini keseorngan huhuuhhuhuhu...dah sama2 kat
sini mak aku sibuk suh khawin cpt2 sbb ada orng leh jg aku...tp ambik
masa 2 tahun jg la sblum kmi nikah sbb nak kumpul duit n nk stabilkan
hidup kikiki ingt sonang ka hidup merantau ni family semua jauh...aku ni
berendam air mata ja tau..tp aku sabo ja demi sesuap nasi..
alhamdullilah
berkat doa semua restu keluarga 6/6/2014 kami di satukan...dengan
sekali lafas aku miliknya hukhuk...happy tp tetap rasa sebak ...happy
sebab x sia2 becinta 7 tahun..mcm2 cabaran rintangan dugaaan susah
senang kami harungi...alhamdullilah allah makbulkan doa kami...pejalanan
kami masih jauh banyak lagi liku2 kehidupan yg harus di tempuhi harap
allah pemudahkan segalanya...untuk my lovely suami tecinta saya cuba
menjadi yg terbaik susah senang hidup ini kt lalui sama2 yer..terima
kasih terima sy dlm hidup awak...terima kasih allah kurnikan saya suami
yg memahami penyayang penyabar walaupown selalu kna marah sbb sy ni ego
akekekek....terima kasih jg kurniakan saya mak dan bapa mertua yg
terbaik adik2 ipar yg spoting...x lupa jg pada mak dan ayah saya yg
membersarkan sy selama ni sampai anak mu membesar bagai juara
akekekek....i love u korang2 wah tetiba sedih pla...rindu
kgggggggggggggggg nak balik kedah hukhukhuk....
.JPG) |
| mak dan adik mak x nk kalah dengan pengantin kikiki |
.JPG) |
| kasih seorng ayah |
.jpg) |
| family mertuaku |
.JPG) |
| kasih seorng ayah kikiki |
.jpg) |
| ayahku tersayang |
.jpg) |
| mak dan mak mertua tercinta |
cerita bab nikah kenduri semua aku malas la nk taip hahahaha korng tngok la pic x seberapa yg aku letak tu baju silver tu time nikah merah kenduri rumah aku n hijau turqois tu belah rumah syafiq....lg pown dah 4 bln dah aku khawin kan dah x jd pengantin baru doh kehkeh
sekian saja karangan x seberapa saya pada hari ni sudi2 la korang baca sampai habis kalo x baca siap heehhehe penat tau aku karang kalau ada taipo tu korng paham2 sendiri la aku malas nk semak dah...hihiihih ok sekian terima kasih i lap u lah muahhhhh
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen