29 Julai 2015

pengalaman bersalin anak sulung

Assalamualaikum wooo dah lama aku menyepi dr blog ni heeeee masa mengandung sampai besalin mmg malas haku nk buka nk tulis sekian.hari ni rasa rajin n free anak pown tido.aku pown dah knyang makan nasi sepingan meh la kita cerita pengalaman aku besalin hari tu.ok nk mula cmno ya mcm ni cerita dia.aku stat cuti 18.5 deu date aku 19.5 hakhak.ko bayangkan x aku x besalin besalin sampai nk sampai edd.isnin tu duduk la aku sesorng kt rumah sbb cuti kan.mak n mak mertua aku dah coll siap nk dtng ambil risau aku sesorng laki keja.aku suruh ja laki p keja sbb aku pown x da tanda2 sakit ka apa.esoknya deudate aku 19.5 kna g kk checkup.g cakeup semua ok n nurse nk keluarkan surat kalo x beranak jg 25.5 p hospital serah diri.aku redo ja.dah siap semua tapau nasi lmak n milo ais makan la haku balik rumah tu.tp tp.dlm pkul 2 mcm tu aku dok tunggu awat baby aku ni x da kick2 gerak2 ni.perut aku pown mmg dah keras gila.aku pown pujuk2 la dia.x da jg resporn msj en syafiq suh dia balik nk p klinik check tngok mood mula dah risau 4.30 ptng syafiq blik terus g klinik swata dekat rumah.mandi pown x ok p sana dr scan baby ok semua.dr ckp kalo nk tau lbih lanjut p hospital diorng ada alat kesan jantung baby dengan lebih detile lg.kt c2 x do.aku dengar mcm tu terus lega.tp x puas hati terus ajak en syafiq p hospital.tujuan nk check ja.sampai sana terus ke blik scaning kna interview sikit.n kna baring nurse nk pasang alat nk check ecg baby.dlm 20 minit bacaan x cantik baby tido.nusre gosok2 tekan2 perut pown baby x nk bagun tido jg lpas tu dr dtng drip air tetap tido.dr bt keputusan tolak masuk laborroom aku terus terpinga2 eh sy kna beranak dah ka sy x da la pla rasa sakit.dr terangankan ada setengan baby ckp deu date dia x mo duduk dlm perut dah dia nk keluar.masuk laboor room dr pecahkan ketuban n bt operation.elok ja lpas tu baby bangun n dok tendang2 perut.terus dr pakar semua turun.n dr pakar suruh tnggu n try normal.terus drip ubat melalui tangan.masuk labor room pkul 9 camtu stat rasa skit truk pkul 12 15 minit sekali pkul 2 10 minit sekali boleh betahan lg kat2 pkul 3 5 minit sekali mmg x sempat bernya pkul 3.05 lahirlah baby aku baby girl 3.75kg baby palinh bumbum pgi tu asyik kna cubit ja hahahahaha lpas keluar ja baby terus hilang semua rasa sakit.kna jahit sakit jg.tp tahan jer la.pkul 7 pg tolak masuk ward.pkul 5 ptng hari sama aku dah leh keluar sbb baby semua ok kencing n berak pakar kanak2 datang ckp semua ok alhamdullilah.aku x merasa sakit semulajadi sbb aku kna masuk ubat tp x da teruk sangt sampai bejam2 aku kna tangung sakit tu.alhamdullilah kuasa allah.hospital tuanku jaafar seremban pown ok.aku masuk ja laborroom terus suami leh teman x da la aku sesorng.sapa yg bakal besalin tu jng la takut sakitkan penghapus dosa.heheheeh.


 saya nuraina tasnim bt mohd syafiq sekarang dah 2 bln berat dah 5.7kg doakan sy membesar dengan sihat jd anak yg solehah.kesayang maktok tokwan sangat2 ni hihi ok dah malas nak naip kalo ada typo tu bt2 la paham aku malas nk check dah i lobe u korang muahhh
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

11 Mac 2015

menghitung hari

assalamualaikum
hai semua hari ni mcm free sikit...lab x da so belek2 blog pastu teringin pla nak cerita sikit2 tentang aku kt dlm blog kesayangan ni...orng nak baca ker x ada aku kesah tp aku tau mesti ada orng baca hahahaahha syok sendiri namanya....eh apa yang aku dok hitung hari nie...tahun lepas bulan yang sama time2 gini la aku dok hitung hari nk khawin kuikuikui....dok buat persiapan untuk majlis khawin aku bt bunga telur la selesaikan isi borng nikah la n mcm2 lagi la...bab bunga telur tisu tu aku buat x sampai 50 kod mak aku n adik beradik kt kg yg btkan hahahha nampak x kat situ tangan aku ni bukan tngan buat benda remeh temeh mcm tu aku malas.... :p....ok lupakan bab pesiapan khawin sbb dah selamat khawin dah hikhik...apa aku duk hitung hari tu...alhamdullilah tahun ni awal bln 5 keluarga aku bakal betambah dari bedua akan jadi bertiga...hihiihihih sekrng pown dah 30 minggu dah dah x lama lagi nk jumpa orng baru...perasaan bedebar2 mmg aku akui takut seronok besyukur semua ada...tapi sebagai pengalaman petama dalam hidup mmg rasa pengalaman sangt baru seronok walau kadang2 sakit sini sana nk tidur susah aku tetap besyukur sbb allah kurniakan rezeki ini untk aku dan en suami...perasaan lagi indah bila yang dalam perut ni aktif kemaih duduk sapa perut mak dia hahahaha kadang2 sampai tekejut....tp bila dia dh masuk 28 29 minggu dia asyik mengeras pla first time aku rasa mengeras tu aku pelik asal perut aku keras lain macam n rasa berat sangt ni...tnya la orng berpengalaman mmg mcm tu heheheheeeh mana chek tau,,,chek dah cuak dah...tp tu la anak dlam perut pown dh dengar ckp mak dia bila diusap2 ckp slow2 mesti dia dengar best sangt la pengalaman ni mmg sunguh2 aku besyukur....
bab pesiapan aku dah beli dah baju semua la keperluan...ada la 1 dua lg x beli tu x pa nanti boleh beli...cuma x basuh n x masuk dlm bag lg ja..tiap2 minggu en syafiq tnya bila kt nak basuh baju baby ni...minggu ni la yer kita basuh...n masuk dlm bag...
alamak dah x tau pula nk tulis apa...doakan aku yer kawan2 semoga semuanya selamat... i love u olls :)
Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

24 Februari 2015

SELAMAT HARI LAHIR SUAMI TERCINTA

Assalamualikum
bertemu kembali kita dalam blog yang suam2 kuku ni hikhik...18/2/2015 hari tu hari lahir my daling en suami tercinta hikhik yang keberapa kena tanya tuan badan la...tapi kan tapi kan aku boleh lupa u olls..malam tepat pkul 12 aku boleh lena di ulit mimpi x wish apa2 kat dia hahahahahha selalu dulu masa zaman bercinta betunang aku siap tunggu kunci jam karang masj siap2 tepat pkul 12 aku sent msj tu sbb nk aku orng petama wish kahkah...bila dah khawin ni aku dengan slmbernya lupa hehehehe sbenarnya aku ingt tau tp tah mcm mana boleh lupa sampai keesokan harinya aku dtng keja rutin setiap pg sarapan ngn kawan2 kat kedai mamak baru aku ingat hahahaha dlm hati dah rasa besalah..tp bt x tau ja tetap x wish kuikuikui...sampai petang balik keja aku singgah secret recipi beli kek sorok dalam peti ais en suami balik slow2 bawa keluar wish happy birday jd jg suprise x seberapa td...tengok muka dia mcm teharu ja kahkah.i m happy sangt....hehehehe...u olls jng jadi mcm aku ya..tarikh2 keramat tu jng la lupa walaupown dah 10 anak :P

owh malam tu kitaorng balik kg pkul 1 baru gerak sampai kg terus ke rumah family mertua sbb diorng bt kenduri sikit...aku x da tolong sangt pown sbb kepala ni ting tong ja maklum la dlm keta tido2 ayam ja...kenduri sikit2 ja mak mertua aku panggil kawan dia n jiran2 terdekat...tengah hari tu adik ipor aku bt suprise belikan kek untuk abg dia sekali lg en syafiq mcm tekejut hahahaha...muka haapy ramai orng sayang awak tau saya lagi la syg awak hihihihihiihhi
sesi potong kek kat rumah mertua..abaikan muka tuan blog yg x beseri  ehhehehe


kepada en suami ku tersayang tercinta mohd syafiq bin nayan...selamat hari lahir semoga di panjangkan umo diberikan kesihatan yang baik..di murahkan rezeki...sentiasa jadi suami yg romantik...sentiasa tahan dengan peragai mengada2 saya,,,banyak besabar dengan kerenah wife yg tah apa2...jadi anak yg terbaik untuk mak ayah untuk mak dan ayah mertua...n lg 2 bulan bakal jd bapa ...semoga jd ayah yang terbaik untuk anak2 kita i love u sangt2 muahhhhh....



wah panjang bejela...hhehehehehe oklah korang nanti aku uptade lg kalo tetiba rajin la....



Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE