26 September 2013

Karma kehidupan

betemu lagi kita... :) di tengah hari yang mulia nie aku x keluar rehat sbb malas....tetiba terpanggil nak cerita tentang kehidupan aku sekarang sebagai anak rantau...aku rasa aku dah penah citer kod x pa la hari nie aku nk citer lagi .....aku nie orang kedah orang merbok kedah...mak ayah aku mmg di kedah...aku dulu lpas habis spm pown sambung study di kedah 30 minit ja jarak pejalanan di IKM SUNGAI PETANI kedah jg...so lpas habis ikm aku di terima kerja di tempat aku bt pratikal di Kolej komuniti jerai...see aku mmg x pernah mengerti kehidupan yang relex sbb habis belajar terus keja x da sehari pown aku rehat...dulu kan masa aku study aku selalu tengok bila tiap2 hujung minggu time aku balik kg mesti kawan2 aku yang rumah mereka jauh nampak sedih tengok aku angkut bag balik kg....kadang2 aku siap ckp lagi eleh tua la sapa soh sambung belajaq jauh kan dah x bole balik kg jahat kan aku selalu ckp x fikir perasaan manusia lain....tp sekarang aku dah rasa apa yg kawan2 aku dulu rasa....bila aku dapat keja tetap di nilai n.sembilan...gila jauh x da lagi istilah hujung minggu ambil bag balik kg...aku pula sedih bila tengok kawan2 tiap2 hujung minggu balik kg...ini semua karma kehidupan kan...tp aku tetap bersyukur sbb allah dah bg apa yang aku nak apa yang mak ayah aku minta n doakan setiap hari..kadang aku cuba juga menjadi orang yang tabah berani kuat semngat tp mmg di lahirkan hati aku nie cepat basah kod...senang sangat mengalirkan air mata...kadang2 syafiq aku tue suka ngusik aku bole bila aku citer mak aku coll n aku citer la sikit pasal apa yang aku ckp ngn mak aku...time tue la dia nk bt aku sedih bole nya g pasang lagu ayah dan ibu nyanyian sudirman tue cis btoi la mau meleleh air mata nie uolls aku dah la 2 bln lebih x balik kg....kadang2 aku pelik la mcm mana la orang2 yang langsung x ingt mak bapak nie kan heeeee

dulu aku pernah jg apply nk tukar balik kedah n dah cuba nasib g intervie spp(suruhanjaya perkhidmatan pelajaran) tp x da rezeki x dpt pown setia lah aku di negeri sembilan nie...lg memberikan aku kekuatan en syafiq aku dapat kerja di seremban x da la sunyi hidup aku time hujung minggu...sbb hujung minggu officemate hausemate aku cik fiza dia selalu balik kg...kg dia dekat jer melaka..heee kalo aku jadi dia pown mesti aku pown balik jg kg hahahahaah
 walaupown kat sini aku seorang diri family semua jauh di kedah aku tetap x rasa keseorangan...aku ada kawan2 office yang sangat baik..diorng sentiasa bt hidup aku happy...begosib bersama..bercerita bermacam cerita....kakrin n fiza baca ni jng muntah hahahaha
ni luahan hati yang sangt iklas tau kikiki

nie la kawan2 aku tue jelitaz semua jelita kan...korang jng jeles atas kejelitaan kami :P dari kiri kakrin cik wida ,saya cik wanie gebus :P cik fiza kakak sarina dan kakak normah

mai nak citer sesorang pasal kawan2 aku ni

Kak rina
orang sarawak cantik kulit dia putih n nampak glowing gitu.anak dah 3 tau tp tetap mcm anak dara ...selalu teman gi makan g saloon g mcm2 lagi la...open n happening :)

Cik wida
orang kedah jg kampung lain2,umo sebaya aku tp dia pegawai kat tempat keja aku...dah bertunang x lama dah nk khawin dulu 1 rumah ngn dia..pemurah baik hati x pernah bekira ngn aku hahahaha

cik wani gebuss (aku la)
x payah la citer korang semua mesti dah tau

cik fiza
orang melaka kecik molek ja  dah berpunya sudah sapa2 jng nk pm aku tanya sal cik fiza lak ;P officemate aku housemate aku...peneman setia aku ke pasar malam ke alamanda..n kemana sahaja..dan juga custemer tetp aku hiihhihi terima kasih fiza :)

kak sarina
orang banting jer dekat gitu...tp aku x panggil dia kakak walaupown umo 5 tahun tua aku..sbb jiwa dia remaja gitu...lain pada orang lain hihihihihi :P

kak nomah
nie lagi la orang bahau ja...selalu ajak aku g kenduri hiihhihi best...x bosan hari sabtu saya kak....kak normah suka bebel tp dia baik hati comel hihihiih jng marah kak normah

aku rasa aku dah camtumkan mcm2 dalam 1 entri selamat maju jaya u oll majulah sukan untk negara ehhh tetiba '
yang penting malaysia masih aman
dan saya x bodoh :P



Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

Tiada ulasan:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE