3 Mei 2012

apam dot..dot...

okey....dah lama x update blog aku nie...aku balik kg...kat kg aku akan lupa semua hal2 blog nie...lupa kjab jer okey hehehehe...hari nie dah balik nilai...tp kepala ting tong lagi sbb pg td sampai nilai terus keje okey.... :( okey kat kg hari tue aku membuat pecubaan buat apam pokaldot atau apam dot2..... dengan izin allah s.w.t jd apam aku mak aiiii syok gila kod sampai lompat2 hahahahah tipu jer resipi aku ambil kat internet combine ngn resipi my makcik aku ......gebus ja apam dot2 aku tau heeeeeee x malu puji diri sendiri....okey sapa nak try bole ambil resipi nie insyaalah jd...sukat pakai cwan minum kopi tue jer senang
RESIPI APAM DOT.DOT
2 Cawan tepung gandum(aku guna tepung cap ros bagus untuk kek n biskut)
1/2 Cawan gula halus
3/4 Cawan susu segar
1 sudu teh ovelate
3 sudu teh baking powder
3 biji telur(sejukan dlm peti sejuk dulu okey)
1 sudu teh esen vanilla
filling suka hati korang la nk letak apa... bluberry ker coklat ker apa2 jer korng nk yer

Cara-Cara nk buat
  • masukan gula,telur n ovelate dlm mixer putar sampai  kembang...kalo x tau kembang mcm mana nampak   dah   jd warna putih kira oker le
  • pas tue masuk tepung ber selang seli dengan susu
  • dah sebati masuk baking powder n esen vanilla
  • sbb masuk esen vanilla nie x bagi bau sangat telur...ishhh mcm chef lak aku nie...
  • okey dah siap bahagikan ke beberapa bahagian letak la warna kesukaan anda yer
  • masukan paper bag kedalam acuan kuih lompang yang d susun dlm pengukus..
  • letkak sparuh dulu,,,letak filling n pnuhkan lah acuan tue...pas tue baru dot2 kan jer
korang imaging la sendiri ekkk aku lupa nk ambil pic......
nie apam yang aku buat dah siap selamat mencuba




Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen

Tiada ulasan:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by CiK WANIEE